Οικοσελίδα         Επικοινωνία

             

ΜΟΝΑΔΑΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


Υπεύθυνη Β.Δ. κ. Βαρνάβα Ελένη

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Βασιλείου-Παπαζαχαρίου Ελένη

 

Στο Γυμνάσιο Αραδίππου λειτούργησε και κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2016 – 2017 Μονάδα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, προσφέροντας ασφάλεια, μόρφωση, σωστή διαπαιδαγώγησή και  σημαντικά εφόδια  για τον στίβο της ζωής τεσσάρων μαθητών.

Λαμβάνοντας υπόψη μας τις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού, αλλά παράλληλα και τις προσωπικές του ανάγκες, προσπαθήσαμε από κοινού οι εκπαιδευτικοί να προσαρμόσουμε το πρόγραμμα της Ειδικής Μονάδας, καλύπτοντας  έτσι και ικανοποιώντας αυτές τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά του.

 Έτσι λοιπόν, η Μονάδα λειτούργησε βασισμένη σε δύο Προγράμματα. Σύμφωνα με το πρώτο πρόγραμμα οι μαθητές παρακολουθούσαν στο τμήμα τους ορισμένα μαθήματα. Ακολούθως, συμμετείχαν στο προκαθορισμένο ειδικό πρόγραμμα μαθημάτων της Μονάδας βασισμένο σε ένα διαθεματικό και εξατομικευμένο πλαίσιο. Τα μαθήματα τα οποία διδάσκονταν ήταν: Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Οικιακή Οικονομία, Τέχνη, Σχεδιασμός και Τεχνολογία, Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές, Μουσική και Φυσική Αγωγή.

Αρχικά, η ένταξη κάποιων παιδιών στα μαθήματα δεν ήταν και τόσο εύκολη. Υπήρξαν προβλήματα προσαρμογής στο καινούργιο μαθησιακό περιβάλλον, καθώς και δυσκολία στην τήρηση των κανόνων της σωστής λειτουργίας της Ειδικής Μονάδας. Με υπομονή και ορθό χειρισμό των καταστάσεων που προέκυπταν καταφέραμε, ώστε τα παιδιά να προσαρμοστούν το συντομότερο και να συνεργαστούν μεταξύ τους και με τους καθηγητές τους, ξεπερνώντας όσο το δυνατό τις δυσκολίες.

Η διδασκαλία γινόταν με τη χρήση κατάλληλου εποπτικού υλικού, με την παραγωγή προφορικών σύντομων και ευχάριστων διαλόγων, με την ανάγνωση κειμένων ή ποιημάτων, τη συμπλήρωση φύλλων εργασίας με ασκήσεις, σταυρόλεξα, ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, με δημιουργική συζήτηση και την παραγωγή σύντομων γραπτών κειμένων. Με αυτό τον τρόπο δινόταν η ευκαιρία στα παιδιά να εκφραστούν ελεύθερα, να δραστηριοποιηθούν,  να συνεργαστούν μεταξύ τους, να πάρουν πρωτοβουλίες, να καλλιεργηθούν, να χαλαρώσουν, μα πάνω απ΄όλα να νιώσουν ασφάλεια. 

  Επομένως, η προσπάθεια και η συλλογικότητα όλων μας είχε ως αποτέλεσμα να αποκτήσουν και να καλλιεργήσουν βασικές δεξιότητες ανάγνωσης, γραφής, ανάπτυξης του επικοινωνιακού λόγου, καθώς και αισθητικές, κοινωνικές και πρακτικές δεξιότητες.

Παράλληλα, αγωνιστήκαμε να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή τους. Τους προσφέραμε απλόχερα αληθινή και ανιδιοτελή αγάπη, στοργή, ασφάλεια, αναγνώριση των θετικών τους στοιχείων και επιβράβευση της προσπάθειας, της αξίας, της προσφοράς τους, μιας και όλα αυτά έχουν καθοριστική σημασία για τη διαμόρφωση της αυτοεικόνας και της προσωπικότητάς τους, καθώς επίσης και για την ανεξαρτητοποίηση και την κοινωνικοποίησή τους.  

Συγχρόνως, επιδίωξή μας ήταν να  δημιουργήσουμε το κατάλληλο κλίμα, έτσι ώστε τα παιδιά να επιζητούν τη γνώση και τη μάθηση και ταυτόχρονα, να αισθάνονται χαρούμενα και ευτυχισμένα,  γιατί μπορούν και αξίζουν!

Μέσα στο πλαίσιο του Προγράμματος διεξήχθη στο Γυμνάσιό μας στις 12 Δεκεμβρίου 2016 Παζαράκι γλυκών και εδεσμάτων.

Επίσης, πραγματοποιήθηκαν τα Χριστούγεννα και το Πάσχα επισκέψεις του Δημάρχου, καθώς και μελών του Δημοτικού Συμβουλίου και της Επιτροπής Ευημερίας του Δήμου Αραδίππου στην Ειδική Μονάδα του σχολείου μας, όπου τα παιδιά πήραν δώρα και αντάλλαξαν ευχές. Ταυτόχρονα όμως, πρόσφεραν κι αυτά με τη σειρά τους χειροτεχνίες και κατασκευές που με τόση αγάπη τα ίδια ετοίμασαν, υπό την καθοδήγηση των καθηγητών και των αξιέπαινων συνοδών τους.

Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της κοινωνικής τους ένταξης η Ειδική Μονάδα παρείχε στα παιδιά τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν σύντομες και εποικοδομητικές επισκέψεις, τόσο εκπαιδευτικού όσο και ψυχαγωγικού περιεχομένου σε ποικίλους προορισμούς.

Oι επισκέψεις τους λοιπόν, ήταν οι ακόλουθες: το Αρχαιολογικό Μουσείο Λάρνακας, το Δημοσιογραφικό Χωριό στα Περβόλια Λάρνακας, το πάρκο Πετραίον, η εκκλησία του Αγίου Ξενοφώντα και το πάρκο των καμήλων στον Μαζωτό, τα Πολυκαταστήματα ΙΚΕΑ και ΤΗΕ ΜΑLL στη Λευκωσία, η Κοινοτική Βιβλιοθήκη και το Μουσείο Παιχνιδιών στην Αραδίππου, καθώς επίσης και η επίσκεψή τους στο ξενοδοχείο Golden Bay στη Δεκέλεια Λάρνακας, όπου τους παραχωρήθηκε πρόγευμα.

Σίγουρα, αυτά τα παιδιά αισθάνονταν το σχολείο μας σαν το δεύτερο σπίτι τους και ήταν πλήρως ενσωματωμένα και ισότιμα με την υπόλοιπη μαθητική κοινότητα. Απέκτησαν νέες γνώσεις, ανέπτυξαν τις δεξιότητές τους και δημιούργησαν υπέροχες και ξεχωριστές χειροτεχνίες και κατασκευές, όπως Χιονάνθρωπους, καμπάνες, χειροποίητα χριστουγεννιάτικα στεφάνια, μπισκότα και ζαχαρωτά, και πρωτότυπους πίνακες ζωγραφικής που κοσμούν την αίθουσα της Ειδικής Μονάδας του σχολείου μας.

Αδιαμφισβήτητα, η Ειδική Μονάδα του Γυμνασίου Αραδίππου απέδειξε γι΄ άλλη μια σχολική χρονιά την πλήρη αποδοχή και τον σεβασμό της διαφορετικότητας των ατόμων! Εκπαιδευτικοί και Σχολικοί Συνοδοί δώσαμε την ψυχή και την καρδιά μας, προσφέροντας ποιοτική και δημιουργική Εκπαίδευση, γιατί τα νιώθαμε σαν δικά μας παιδιά!

 

[…] Τα παιδιά είναι το γέλιο που

Ομορφαίνει τη ζωή,

Όποια να ΄ναι, όπως να ΄ναι,

Είναι το αύριο που θα ΄ρθει.

Δώσε κι εσύ την ψυχή, την καρδιά σου.

Νιώσε πως είναι κι εκείνα παιδιά σου!

                                                                     Φίλιππα Νικολάου

 

 

 

 

 

 

To σχολείο μας εκπροσώπησε με τη συμμετοχή του, την Κύπρο στο Συνέδριο που διοργάνωσε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για Ειδικές Ανάγκες και Ενταξιακή Εκπαίδευση (The European Agency for Special Needs and Inclusive Education) στο Λουξεμβούργο , 16 Οκτωβρίου 2015 , σε επίσημη εκδήλωση της Λουξεμβουργιανής Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης .

‘Έλαβαν μέρος ο  Μηνάς Μηνά Γ’3 και  η Γεωργία Μηνά  Γ’7.

Συνόδευε η καθηγήτρια Κυριακή Θεοδώρου.

 

 

 

·   Συνάντηση γονέων των μαθητών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Στις 23 Οκτωβρίου 2015, πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη συνάντηση γονέων μαθητών που συμμετέχουν στα προγράμματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Ο Συνδετικός Λειτουργός του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, κ. Γιώργος Ηλία, η διεύθυνση του Σχολείου, η Σύμβουλος και οι διδάσκοντες στα προγράμματα ενημέρωσαν τους γονείς και συζήτησαν μαζί τους για τη δομή του προγράμματος.

 

                                    ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Eπισκέψεις Τα παιδιά δημιουργούν